Helo tetamu

Masuk / Daftar

Welcome,{$name}!

/ Log keluar
Melayu
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Rumah > Berita > Lee Jae-yong bertaruh pada MLCC automotif, Samsung Electro-Mechanics bergegas mengusahakan kilang Tianjin baru

Lee Jae-yong bertaruh pada MLCC automotif, Samsung Electro-Mechanics bergegas mengusahakan kilang Tianjin baru

Menurut media Korea Joongang Ilbo, pada 16 bulan ini, Naib Pengerusi Samsung Electronics Lee Jae-yong mengunjungi kilang Busan Samsung Electro-Mechanics, yang terutama bertanggungjawab untuk pengeluaran komponen pasif MLCC untuk kereta. Ini juga merupakan kali pertama Lee Jae-yong mengunjungi anak syarikat selain Samsung Electronics pada awal tahun ini.

Lee Jae-yong sangat mementingkan Samsung Electro-Mechanics, kerana MLCC yang digunakan dalam peralatan elektrik dianggap sebagai salah satu sumber pendapatan masa depan Samsung. Syarikat ini percaya bahawa di era kenderaan memandu sendiri, permintaan MLCC untuk kereta cenderung meningkat.

Pada masa ini, MLCC digunakan terutamanya dalam bidang pembuatan telefon pintar. Namun, disebabkan oleh lonjakan kenderaan elektrik, permintaan MLCC yang stagnan mula melonjak. Analisis menunjukkan bahawa permintaan MLCC bergantung pada jumlah ECU yang digunakan di dalam kereta. Lima hingga enam tahun yang lalu, sebuah kereta menggunakan kira-kira 30 ECU. Dengan percepatan elektrik elektrik, kenderaan yang memerlukan lebih dari 100 ECU muncul satu demi satu, dan permintaan untuk MLCC juga meningkat tajam.

Dengan kenderaan elektrik terkini sebagai standard, jumlah MLCC yang digunakan oleh setiap kenderaan adalah sekitar 13,000. Kenderaan autonomi generasi seterusnya dijangka memerlukan 15,000 MLCC.

Morgan Stanley Research meramalkan bahawa pasaran MLCC global bernilai 9,97 bilion dolar AS tahun lalu dan akan meningkat menjadi 15,75 bilion dolar AS pada tahun 2025, dengan kadar pertumbuhan tahunan sebanyak 10%. Dalam tempoh yang sama, output tahunan MLCC dijangka meningkat dari 3.94 trilion menjadi 5.13 trilion.

Di pasaran MLCC global, Murata Manufacturing Co., Ltd. masih memegang kedudukan dominan. Kedua, lawan Samsung Electro-Mechanics ialah Taiyo Yuden, TDK dan Yageo.

Laporan itu menunjukkan bahawa industri MLCC baru-baru ini mengalami persaingan sengit dalam hal pengembangan skala, dan pengeluar harus memastikan bahawa mereka memiliki stok yang mencukupi ketika pasar MLCC automotif meletup.

Dilaporkan bahawa Murata Manufacturing Co., Ltd. telah menetapkan anggaran pelaburan modal 200 bilion yen tahun ini; Taiyo Yuden menyelesaikan pembinaan kilang No. 4 di Niigata dengan kos 15 bilion yen pada bulan April; dan raksasa Taiwan, China juga tahun lalu Pada akhir tahun ini, ia memperoleh syarikat MLCC Amerika KEMET dengan harga AS $ 1.8 bilion untuk mengembangkan skala. Samsung Electro-Mechanics melaburkan 573,3 bilion won di MLCC pada tahun 2018. Di samping itu, media Korea menunjukkan bahawa selain mewujudkan barisan pengeluaran khusus di kilang Busan, syarikat itu kini sedang bergegas untuk membina kilang baru di Tianjin, China.

Difahamkan bahawa Tianjin Samsung Electric Co., Ltd. ditubuhkan pada bulan Disember 1993, berpindah ke Daerah Barat Tianjin Development pada tahun 2015, dan secara rasmi dilancarkan pada tahun 2017. Pada tahun 2018, Samsung Electro-Mechanics memutuskan untuk melabur dalam pembinaan kilang MLCC baru untuk kereta di Daerah Barat Kawasan Pembangunan Tianjin. Projek ini adalah projek utama di Tianjin dan daerah baru.