Helo tetamu

Masuk / Daftar

Welcome,{$name}!

/ Log keluar
Melayu
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикAfrikaansIsiXhosaisiZululietuviųMaoriKongeriketМонголулсO'zbekTiếng ViệtहिंदीاردوKurdîCatalàBosnaEuskera‎العربيةفارسیCorsaChicheŵaעִבְרִיתLatviešuHausaБеларусьአማርኛRepublika e ShqipërisëEesti Vabariikíslenskaမြန်မာМакедонскиLëtzebuergeschსაქართველოCambodiaPilipinoAzərbaycanພາສາລາວবাংলা ভাষারپښتوmalaɡasʲКыргыз тилиAyitiҚазақшаSamoaසිංහලภาษาไทยУкраїнаKiswahiliCрпскиGalegoनेपालीSesothoТоҷикӣTürk diliગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Rumah > Berita > Eropah menjadi kunci untuk pemulihan permintaan panel TV pada tahun 2024

Eropah menjadi kunci untuk pemulihan permintaan panel TV pada tahun 2024

Penganalisis kanan Omdia menyatakan bahawa kebangkitan permintaan TV di Eropah pada tahun 2024 akan menentukan prospek untuk pasaran panel TV global tahun ini.

Penganalisis utama kanan Omdia, Jinhan Ricky Park, menyatakan bahawa inflasi dan konflik Rusia-Ukraine telah mengurangkan permintaan TV di Eropah.Walau bagaimanapun, Kejohanan Eropah pada tahun 2024 dan Sukan Olimpik Paris, yang berlangsung dari bulan Jun hingga Ogos, menawarkan Beacon of Hope.

Jinhan Ricky Park menyebut bahawa pengeluar TV telah membuat pesanan dengan pengeluar panel paparan terlebih dahulu, bersiap untuk aktiviti promosi menjelang acara sukan ini.

Menurut penganalisis, penjadualan ini jauh lebih cepat daripada dua tahun sebelumnya, menunjukkan bahawa pengeluar TV optimis mengenai peningkatan jualan di Eropah bertepatan dengan peristiwa -peristiwa ini.

Jinhan Ricky Park menunjukkan bahawa walaupun permintaan spekulatif dan kenaikan harga yang lebih cepat daripada jangkaan untuk panel TV pada suku pertama, tahap inventori pengeluar TV dan pembuat panel paparan kekal pada "sejarah rendah."

Beliau menyatakan bahawa jangkaan ini mesti ditukar kepada permintaan sebenar dengan segera, atau ia boleh merosakkan pasaran panel TV secara keseluruhan pada separuh akhir tahun ini, secara tradisinya musim puncak untuk permintaan panel.

Sementara itu, pengeluar panel paparan Cina mengurangkan kadar operasi kilang panel paparan kristal cecair (LCD) untuk mengelakkan penurunan harga.Jinhan Ricky Park mencatatkan bahawa mereka tidak mungkin meningkatkan kadar operasi lagi dalam jangka pendek, memandangkan harga yang masih rendah.

Beliau juga menyebut bahawa tahun lepas, penghantaran panel TV OLED jauh lebih rendah, dengan kadar operasi LG Display dan garisan pengeluaran OLED Samsung Display di bawah 50%.

Jinhan Ricky Park mencadangkan bahawa untuk mencapai pertumbuhan dalam panel TV OLED yang besar, jumlah jualan tahunan sekurang -kurangnya 10 juta TV OLED diperlukan, yang memerlukan penyertaan pengeluar TV Cina, bukan hanya syarikat TV teratas seperti Samsung, Sony, dan LG.